Long time, no see..


EXTRA EXTRA Nytt inlägg! EXTRA EXTRA


Ojdå, förstod att det skulle hända förrut, glömma att uppdatera bloggen varje dag:P nu sa visserligen Kompis åt mig att skriv ett inlägg.. Så då blev det en push:P..

Ska egenligen ringa olika saker men vill inte(orkar inte heller för att det klagas för mycket på mig att GÖR DET NU!)

Vad ska jag skriva då, hmm.. Bio-kväll, studentoverall?, Stockholms-Besök, Mamma-Besök, C-Uppsats, Antagningsbesked, Today top10 (10 bra filmer) får det väl bli, för att få in mycket av Juni och Juli..


Bio-kväll
Var på BIO igår kväll med Sambo vi såg Hancock. Den var helt okej, men slutet var lite dåligt som ett anti-klimax som det alltid brukar vara i större Hollywood produktioner tycker jag:P..

Studentoverall?
Festa i den gjorde jag bra i Sundsvall sägs det, drack mittenglas i Capsning och spydde och försörde min "nya" telefon och hade dunderskoj med alla nya festvänner i Sundsvall som man kanske återbesöker nästa år under Sundsvalls Gatufest-fredagen, för det var mycket roligt, tackar T, och hennes vän Piggy, som drog med mig:)..
Snart är det är det ny pluggtid också, betyder kanske festa i Studentoverall igen:D, Long time, No see:P..

Stockholms-besök
Gick ut på att vara med på TV-inspelning till TV-programmet "Vem vet mest" kommer att sändas under hösten och jag kommer vara med den 22 oktober^^, fast jag kommer skämmas lite tror jag^^ menmen jag har vart med i TV nu iaf^^ sen fick jag ju ett gratis Hotellbesök:D..

Mamma-Besök
Innan Stockholm stod Mamma besöket på Listan under sommaren^^, där firade jag Celina, rev ett uthus, tittade på Kattungen Bosse som Mamma skaffat för att göra fler Birma kattungar av så vi kan få en till våra Surmulna tanter:P.. Sen klippa gräs hos Pappa, och bara softa samt festa i Sundsvall i studentoverall, Står vad som hände lite längre upp:P..

C-Uppsats
Ska vara godkänd och klar:D! Jag är så happy:D!, Trodde aldrig jag skulle klara av att skriva en sådan själv:D, det blev ca 18.000 ord, 60 sidor, 3-5 timmars arbetsdag i ca 13 veckor, men det var det fan värt:D! Titeln är
"Dyslektikers kommunikativa och känslomässiga interaktion med specialgjorda datorprogram"
Fall det skulle falla in och läsa den någon dag, ska lägga upp länk till det när man kan ladda upp den på Bibblans uppsatssida som nu är stängd över sommaren:P..

Antagningsbesked
Visar att jag är antagen till miljövetareprogrammet:D! Jag är också väldigt happy över det:D! Trodde inte jag skulle klarat men jag gjordet, haha:D! Jag är glad jag kommer få plugga mera och bli miljömedveten och mediemedveten typ samornare när jag är klar och vill vara de på Universitet eller nån kommun här i värmland:P För det verkar mycket skoj:D..

Sist men inte minst, Today top10(19) (19 bra fimer, (med kommentarer varför))
1. Simpsons Filmen (1:an iaf, för 2an är påväg och de är ju bra vilket som:D)
2. Hot Fuzz (Sjuk rolig actionpolisfilm har nog aldrig skratta så mycket åt en polisfilm:D)
3. American History X (Mycket bra film, både innehållsmässigt och bildmässigt)
4. Polisskolan 1-6 spec. 4:an (Citizen On Patrol=C.O.P) (Skrattar nästan lika mycket som åt hot Fuzz:D!)
5. Sällskapsresorna 1-3 (bra filmer bara)
6. Beck (Alla) (bra filmer bara)
7. Rädda menige Ryan (vet inte varför men andra världskriget filmer fascinerar mig bara)
8. Smala Sussie (Mycket bra värmlänsk film:D! se den!)
9. Tjenare Kungen (Film som jag såg med EXet, M på bio den var bra iaf, bra musik!)
10. Braveheart (Sorglig men mycket bra Mel Gibson)
11. Blues brothers 2000 (En film med massa krachade Polisbilar och blues brothers musik, kan inte gå fel:D)
12. Graven (Minns inte så mycket av den men den är bra)
13. Scary movie 1-4 (Humor på mycket hög nivå)
14. Matrix 1:an (Kändes verklig när den kom och mycket bra)
15. Titanic (En bra film bara)
16. Snuten i Hollywood 1-3 (bra filmer bara, skrattar nästan lika mycket som på Hot fuzz)
17. Jönssonligan (bra filmer bara)
18. Texas Chainsaw Massacare (Känns verklig men är inte sann dessvärre, mycket skön splatter/skräckis)
19. Band of Brothers (Fascinationen finns här med, den är ju för verkliga händelsefilmer som känns sanna)

Kommentarer
Postat av: Linda

Du fick ihop ett riktigt långt inlägg. Bara forsätta ;-)

2008-07-23 @ 10:31:47
URL: http://mysigbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0